E-commerce wordt steeds groter en is inmiddels onmisbaar voor de retail. In onze zoektocht naar een goed werkend flexibel e-commerce platform liepen we tegen het feit aan dat echte flexibele platformen nog niet zoveel bestaan. Er zijn wel legio platformen, maar wat al deze platformen gemeen hebben, is dat zij teveel bepalen wat er aan de voorkant gebeurd en daardoor alles te "standaard" is. Je kunt vaak zelfs aan het ontwerp zien, waarop de webwinkel is gebouwd.

Webwinkel met eigen identiteit

Een goed merk moet juist geen standaard systeem willen. Een succesvol merk heeft haar eigen tone-of-voice, eigen branding en eigen manier van zaken doen.
Net als in een winkel, bepaald de sfeer, personeel en de tone-of-voice voor een groot deel de omzet. Waarom zouden webwinkels dus allemaal hetzelfde zijn? De kleine details maken vaak het verschil. Kleine details die op de bestaande platformen nauwelijks te integreren zijn door de technische beperkingen. 

Online branding gaat verder dan het logo en kleurtjes

Belangrijk is om ook online onderscheidend te zijn en dat gaat verder dan een uniek logo en de juiste kleuren. Denk ook aan de winkelervaring; Wat gebeurd er als je iets in je winkelmandje plaatst en wat gebeurd er als je afrekent? Dit zijn belangrijke mijlpalen tijdens het winkelproces, waarin je veel kunt betekenen voor de customer journey. Hier kun je je in onderscheiden en dit is het moment dat maatwerk belangrijk is. Nét iets anders, waardoor jouw webwinkel beklijft.

Functionele gebruikerservaring blijft belangrijk

De uitdaging blijft uiteraard het bewaken van de juiste functionele user experience. Wanneer een bezoeker niet meer begrijpt wat er gebeurd, gaat er iets mis. Aansluiten bij bestaande patronen blijft dus ten alle tijden belangrijk, maar juist binnen deze patronen dient de creativiteit gezocht worden. Denk aan het toevoegen van een artikel aan een winkelwagen; Een standaard webwinkel zegt; "Dit product is toegevoegd. Verder winkelen?". Maar waarom niet even digitale confetti strooien; mensen belonen of verrassen. Nét even iets anders waardoor de klant je website nét wat anders ervaart. Het zit in de kleine verrassingen waardoor iets beklijft. 

Waarom BrandBeat E-commerce

Tijdens het ontwikkelen van webwinkels liepen we vaak tegen de beperkingen op van bestaande oplossingen. Allemaal oplossingen, die zeer compleet en ook uitgebreid zijn, maar die heel erg beperkend zijn in de creativiteit er omheen. Ze hebben allemaal hun vaste manieren om een doel te bereiken en daarvan afwijken vraagt meestal om technische 'omwegen'. Met het BrandBeat E-commerce systeem hebben we een systeem ontwikkeld die helemaal los staat van de voorkant. Op die manier kunnen we elke website zo inrichten, zoals wij dat willen. Geen beperkingen én geen omwegen. Daarnaast kunnen we snel schakelen, door snel op maat gemaakte modules te maken en kunnen we snel bugs oplossen. 

Koffie?

Genoeg technisch gepraat, wij hebben een mooi platform voor webwinkels die zich willen profileren als merk. Een merk die nét iets anders wilt, die mensen wilt verrassen en die mensen een unieke beleving wilt geven. Benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan even contact met ons op.



Awwwards