De vraag Ontwikkel de strategie, identiteit en de website voor Bloeinest

Over Bloeinest

Bloeinest vindt dat startende ondernemers, met een passie in de retail, de kans moeten krijgen om zich verder te ontwikkelen. Want juist in deze groep ondernemers zitten vaak kansen voor de retail.

Bloeinest wilt dit bereiken door deze ondernemers de ruimte te bieden om heel laagdrempelig een eigen winkel te beginnen. De mogelijkheden zijn zeer flexibel, waardoor de drempel om iets te proberen zeer laag is. Zo kunnen de ondernemers een eigen shop-in-shop huren of alleen een schap huren.  

Bloeinest heeft ons gevraagd mee te denken in hoe zij dit concept in de markt kunnen zetten en hoe dit gecommuniceerd kan worden. Aansluitend hierop hebben wij ook de identiteit en een passende website ontwikkeld.

Foto block

Het logo

Het beeldmerk staat voor bloeien. Het is dan ook een bloemknop die half gesloten is. 

Om het logo visueel de juiste balans te geven is het logo ontworpen aan de hand van de gulden snede. Deze ratio geeft een verhouding aan van 1:1,618. Deze ratio is terug te vinden vele natuurlijke verschijnselen, waardoor het logo een natuurlijke verhouding heeft.

Variaties

Het logo kan in verschillende variaties worden getoond; zowel staand als liggend om zo een flexibele stijl neer te zetten.

Foto block

Website

Aan de hand van de ontwikkelde identiteit en positionering hebben wij de website ontworpen en ontwikkeld. In de strategie voor de website hebben wij gekozen om vooral passie naar voren te halen. Dit is bereikt door alle deelnemende organisaties de ruimte te bieden om ook middels de website hun passie te laten zien en te omschrijven. 

Iedere ondernemer in het Bloeinest kan zelf met eigen login codes een artikel met afbeeldingen plaatsen op het zogenoemde 'passiebord' op de website. Hierop komen alle artikelen bij elkaar, zodat consumenten zowel offline als online de passies kunnen volgen. 

Bezoek website

Contentstrategie

Het model hiernaast geeft de klantreis aan, waarbij de klant middels de verschillende online én offline media tot het Bloeinest komt. Belangrijk vinden wij dat de klanten van Bloeinest ook na een aankoop betrokken blijven en uiteraard terugkomen. Dit willen wij bereiken door deze klanten te inspireren met leuke en waardevolle artikelen vanuit de ondernemers in het Bloeinest.

Awwwards